Cztery ciężarówki, 128 ton, obciążenie statyczne - tak wyglądała próba obciążeniowa na wiadukcie południowym, który powstał w ramach przebudowy ul. Łódzkiej na odcinku od Lipnowskiej do Zdrojowej.
Obiekt zapewni bezkolizyjny przejazd nad torami kolejowymi. Wraz z drogami dojazdowymi ma 40,52 m długości i 6,2 m wysokości w najwyższym miejscu (od główki szyny). Jego szerokość całkowita wynosi 14,7 m .
Wiadukt składa się z jednego przęsła i dwóch podpór. Do jego budowy zużyto łącznie 493 m3 betonu i 67 000 kg stali.
Najtrudniejszym etapem przy budowie tego wiaduktu były prace na torami kolejowymi. Wykonawca musiał użyć specjalnego dźwigu o nośności 260 t i uzgadniać na bieżąco harmonogram prac z PKP. Większość robót montażowych była prowadzona nocą, przy wyłączonej trakcji elektrycznej i w przerwach pomiędzy kursowaniem pociągów, żeby zminimalizować przerwy w ruchu kolejowym.